Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-C500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

b*************@g******** 22-11-2021
  • Product gekregen

Super prijskwaliteit

Geschreven voor: Sony WF-C500

Super koop voor slechts 69 euro. Lange tijd heb ik gekeken naar de WF1000XM4 van Sony, maar vond ik het toch wel erg duur. Nu dan toch maar dit model voor m'n verjaardag gevraagd en wat een goede gok.
Er zit weliswaar geen noise cancelling op, maar de geluidskwaliteit is subliem. Daarnaast vind ik het ook wel prettig dat deze een stuk kleiner zijn en je ze amper voelt. Blijkt maar weer dat duurder niet altijd beter is.

Pluspunten

• Prijs
  • Geluid
  • Formaat

Meertje 79 14-11-2021

Goede oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik heb de oordoppen mogen testen.
De oordoppen worden geleverd in een oplaad doosje, deze kan je met de meegeleverde USB-kabel op laden.
Door de ingebouwde magneten klikken de oordoppen direct in het oplaaddoosje en zie je aan het oranje lampje dat ze aan het opladen zijn.
Het opladen duurt ongeveer 2 uur en je kan er dan wel weer een lange tijd mee door.
Het installeren en downloaden van de app is vrij simpel.
Ik vind de oordopjes niet heel fijn zitten. Om de zoveel tijd valt het oortje bijna uit mijn oor. Er zijn meer oortjes meegeleverd.
Het geluid is erg goed, er komt een mooi vol geluid uit .
Het bellen werkt ook goed, het geluid is helder en je bent zelf ook goed te verstaan.

Minpunten

• Oortjes blijven niet goed zitten

M.A. 12-11-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-C500

Over het algemeen ben ik best tevreden over de Sony-apparaten die ik heb. Dus ik was ook heel nieuwsgierig naar deze ear-in dopjes. En ze hebben me erg verrast.
Het was minder fijn dat ik ze eerst moest opladen voor ik ze kon gebruiken, maar eenmaal opgeladen waren ze zo geïnstalleerd en zo fijn in gebruik.
Er zitten verschillende maten oordopjes in zodat ze altijd goed zitten, hoe je oren er ook uitzien. En ze blijven beter zitten dan mijn eigen oordopjes.
Het geluid moest ik even aan wennen. Het is geen norse-canceling. Dus het geluid staat harder dan ik gewend ben, maar dat is nodig om het goed te kunnen horen. Anderzijds is het fijn dat je meer van je omgeving meekrijgt. Dat was even wennen, maar nu ik ze een aantal weken heb, vind ik het heel prettig.

Het bereik is echt fenomenaal. Ik kan mijn telefoon in de woonkamer laten liggen, en zelfs op de eerste verdieping (wij hebben geen tweede verdieping) blijft het verbonden en heb ik goed geluid. De batterij doet het ook heel lang, veel langer dan de gebruiksaanwijzing aangeeft. Als je ze aanzet, krijg je te horen hoe vol de batterij is. Dit is hetzelfde als bij de andere koptelefoon van Sony. Je kan alleen niet zien hoe vol de oplaadcase is. Of je die al op moet gaan laden.
Ik heb de oordopjes nu ongeveer 3 weken intensief gebruikt, en heb hem na het uitpakken nóg 1 keer opgeladen. Dus je kan echt heel wat uren plezier hebben voor je weer aan de lader moet. Ik doe wel heel vaak 1 oordopje in, zodat ik de kinderen ook nog kan horen. Dat is wellicht voor de accu van de case minder belastend.
Maar al met al zijn dit fijne oordopjes!

Pluspunten

• lange accuduur
  • groot bereik

Minpunten

• geen noisecanceling
  • je moet je registreren voor extra opties

Jacob Westra 09-11-2021

Prima product voor prima prijs!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Prijs/kwaliteit verhouding is prima!
Draagcomfort is prachtig na en geluid is heel goed.
Batterijduur van 10 uur per lading is ook prima. De case is goed gebouwd en kan de earbuds maar 1 keer opladen alvorens deze zelf opgeladen moet worden.
De bediening is niet altijd even intuïtief.
Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • Batterijduur

Minpunten

• Batterijduur case
  • Bediening niet intuïtief

BonieM 09-11-2021

Vol geluid, krachtige batterij, stevige pasvorm.

Geschreven voor: Sony WF-C500

Al twee jaar tevreden bezitter van een Sony over ear Noice Canceling koptelefoon. Toch is het ook fijn om niet altijd met zo'n joekel op je hoofd te lopen maar de standaard oordopjes vind ik qua geluid helemaal niks. Daarom tijd om in-ears te testen.

Ik luister uiteenlopende muziekgenres en vind het belangrijk dat ik het gevoel krijg omringd te worden door de muziek. Ik heb deze in-ears vergeleken met een paar merkloze die ik had liggen en de kwaliteit van het geluid is zeker stukken beter. Het voelt 'voller' aan. De oordopjes zitten in je oren, ik merk goed de passieve noice cancelling. Actieve NC heb ik niet echt gemist bij dit setje.

Met de speciale app is het makkelijk om de instellingen, zoals de bass, geheel naar smaak aan te passen om dit te verwezenlijken. Mocht je geen audiofiel zijn, zit je met de basis instellingen ook zeker goed!

De pasvorm is prima, je draait de oordoppen in je oorschelp en daarna zitten ze erg stevig. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze uit zullen vallen. In mijn rechteroor wil hij na enige tijd nog wel eens irriteren, maar ik denk dat dat bij een ander merk ook het geval zal zijn, dit is iets persoonlijks.

Batterijduur is zoals ik gewend ben van mijn Sony over ears: subliem. Oordopjes zelf staan na een week, waarbij ik ze zo'n 1 a 3 uur per dag hebt gebruikt, nog steeds op 'battery level:high' bij het indoen. De case heb ik na 2 weken gebruik pas op te hoeven laden. Dit gaat eenvoudig met het USB-C kabeltje.

De bediening is even wennen maar werkt soepel als je het doorhebt. Door middel van 1, 2 of 3 keer te drukken voer je een handeling uit die Sony van tevoren heeft gedefinieerd. Het zou goed zijn als je zelf de acties van het drukken kan bepalen, zo kan je functies die je niet gebruikt, zoals de Voice Assistent, elimineren. Bij fanatiek meerdere keren drukken wil het dopje nog wel eens verschuiven in m'n oor. Dat is wel even vervelend. Toch vind ik het drukken in het geval van in-ears wel prettiger dan een touch functie zoals bij mijn koptelefoon.

Al met al blij verrast door de geluidskwaliteit en pasvorm. Zeker fijne oordopjes om mee te bellen maar ook om van goede kwaliteit muziek te genieten. Een fijne toevoeging voor als ik mijn headphones niet wil gebruiken.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Makkelijke bediening
  • Stevige pasvorm

Minpunten

• Grote case (past niet in elke broekzak)

Karlijn 07-11-2021

Goede oordoppen, wel wat minpuntjes

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik mocht de sony WF-C500 testen. In-ear oordopjes zijn meestal niet mijn favoriet, maar op de fiets vind ik mijn noise-cancelling koptelefoon geen optie ivm verkeersveiligheid. Daarom opzoek naar iets anders en met veel plezier deze oordopjes uitgeprobeerd.

De pasvorm van de oordopjes is fijn, maar de oordopjes voelen aan of ze ieder moment uit je oren kunnen vallen. Dit is echter nooit gebeurd. Maar heel stevig zitten ze niet. Hardlopen zou ik met deze doppen niet aandurven.

Het gebruik van de oordopjes is heel fijn. Makkelijk aan te sluiten en het koppelen met je telefoon gaat heel eenvoudig. Ik heb ook een koptelefoon van sony en dit heeft nooit gedoe gegeven qua koppelen.

Bij de oordopjes wordt een case geleverd, een klein handzaam doosje. De oordoppen worden in deze case automatisch opgeladen. Wanneer de case leeg is begint het oranje lichtje te knipperen.

Minpunt aan de oordopjes: wanneer je de rechteroordop in doet (of even uit je oor haalt) gebeurd het vaak dat je per ongeluk de knop indrukt en daarmee de muziek uitzet.

Pluspunten

• kwaliteit van het geluid
  • weinig ruis tijdens fietsen

Minpunten

• pauze knop reageert te snel
  • draagcomfort

Joerider 06-11-2021

Erg goede prijs-kwaliteitverhouding!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik heb deze Sony WF-C500 getest en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de prijs-kwaliteitverhouding. De doppen en de case zien er kwalitatief erg goed uit. Handig zo'n kleine case, waarmee je de doppen altijd bij de hand hebt. En de oplaadfunctie zorgt ervoor dat ze altijd vol zijn. De pasvorm en het comfort zijn echt grote pluspunten voor mij. De doppen zitten perfect en ik heb geen enkele keer het idee gehad dat ze uit mijn oor zouden vallen. De geluidskwaliteit valt ook zeker niet tegen. Doordat de doppen zo'n goede pasvorm hebben, komt de muziek echt goed binnen. De bas is niet indrukwekkend en bij het bellen ben ik niet altijd even goed te verstaan, maar dat zijn eigenlijk de enige minpuntjes. De bediening op de doppen is even wennen, maar heel erg prettig. Handig dat je je telefoon er eigenlijk niet meer bij hoeft te pakken, omdat je alles op de doppen kunt regelen. Al met al ben ik dus erg positief verrast en tevreden met deze oordoppen van Sony.

Pluspunten

• Comfort/pasvorm
  • Bediening

Minpunten

• Bas
  • Verstaanbaarheid bij bellen

MisterSound 04-11-2021

Verrassend goed geluid!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Mijn ervaring met de Sony WF-C500 draadloze oordopjes is verrassend goed.

Het draag comfort in de oor is bovengemiddeld goed.
Dit komt door de vrij kleine omvang en vormgeving van de oordopjes zelf in vergelijking met andere aanbieders, de meegeleverde ear-tips in verschillende maten bieden tevens een comfortabele fit voor verschillende gehoorgangen.

Het geluid van deze oordopjes is goed. Mooie volle klanken en een diepe bass. Zowel op laag als hoog volume.
Let op, de Sony Headphones connect app is hier wel een vereiste om volledig van de sound gebruik te kunnen genieten. De oortjes hebben geen noise cancelling.

De case waarin de oortjes komen welke ook zijn dienst doet als oplader is makkelijk mee te nemen doordat deze een slanke afgeronde vormgeving heeft. Enkel ervaarde ik de kwaliteit van het bewegende deel tussen het afsluitende klepje en de oplaad unit zelf als iets fragiel.

De Bluetooth functie is geweldig, zeer korte pair tijd nodig om met een smartphone te connecten.

Bellen onderweg is door deze oordopjes vergemakkelijkt, in de auto, op de fiets of te voet, eigenlijk geen storingen ervaren en altijd goed te verstaan.

Voor het gebruik tijdens sportactiviteiten raad ik aan om naar de sport oordopjes van Sony te oriënteren, in verband met het uitvallen van de oortjes tijdens het sporten.

Pluspunten

• Geluid
  • Diepe bass
  • Lange batterij duur
  • Korte oplaadtijd

Minpunten

• Bediening op oordopjes

kwaK1983 03-11-2021

Draadlozen oordoppen met super geluid.

Geschreven voor: Sony WF-C500

Oordoppen komen in een mooi klein oplaaddoosje, welke je met de meegeleverde USB-kabel Type C op kan laden.
Als het oplaaddoosje eenmaal opgeladen is, kunnen de oordoppen ook zonder USB-kabel opgeladen worden.
Door de magneetjes "pakken" de doppen direct in het oplaaddoosje en zie je aan het oranje lampje dat ze aan het opladen zijn.
Het opladen duurt ongeveer 2,5 uur en je zou er dan max 10 uur mee moeten kunnen doen volgens de specificaties, dit komt redelijk overeen met mijn ervaringen.
Hoe ik de oordoppen moest aanzetten was me in het begin niet direct duidelijk zonder de gebruiksaanwijzing te lezen.
Uiteindelijk is het bedienen wel gelukt, maar erg handig/intuïtief was het niet.

Tijdens hardlopen valt het linkeroortje om de zoveel tijd bijna uit mijn oor, dus moet een andere keuze maken.
Meegeleverd zijn een S, M (standaard op de oortjes) en L.
De oordoptopjes L passen wel goed en na testen met hardlopen blijven ze ook beter zitten.

Qua geluid zijn ze erg goed, er komt een mooi vol geluid uit met een flinke bass.
Ook het volume is erg goed, alleen vind ik het lang(er) indrukken van de knop op de linkeroordop om het volume te verlagen niet direct erg handig.
Volgens mij zit er geen noise cancelling funcite op, maar ik hoor vrij weinig van het omgevingsgeluid.

Bellen werkt supergoed, het geluid is kraakhelder en je bent zelf ook goed te verstaan.
Ik kan zelfs naar boven lopen als de telefoon beneden ligt en het gesprek blijft vloeiend.
Bereik ligt rond de 10 meter en zodra je verder gaat begint het signaal te storen.
1 druk op de knop op het rechteroortje en je "hangt de telefoon op".

Een optie die voor mij nieuw was, is het gebruik van een enkel oordopje.
Ik kan me wel situaties voorstellen dat dit in sommige situaties handig kan zijn, maar zal het zelf nooit gaan gebruiken.....

Met 360 Reality Audio kun je de muziek beleven alsof je bij een concert bent of met de artiest in de studio staat....helaas heb ik geen betaald abonnement op een muziekstreamingdienst, dus dit heb ik (nog) niet kunnen testen.

Pluspunten:
- (extra opties) met de SONY Headphones Connect-app
- compleet geleverd
- goed geluid
- spat-en zweetbestendig (ideaal met hardlopen)
- mogelijk om 1 oordop te gebruiken
- model verkrijgbaar in verschillende kleuren

Minpunten:
- erg klein (bang om ze kwijt te raken)
- niet heel intuïtief qua bediening

Pluspunten

• (extra opties) met de SONY Headphones Connect-app
  • goed geluid
  • spat-en zweetbestendig (ideaal met hardlopen)
  • mogelijkheid om 1 oordop te gebruiken
  • model verkrijgbaar in verschillende kleuren

Minpunten

• erg klein (bang om ze kwijt te raken)
  • niet heel intuïtief qua bediening

Cynthia_L 02-11-2021

Fijne dopjes

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik heb al jaren oortjes met draadjes en na al dat gefrommel en uit elkaar halen van draadjes werd het tijd voor een draadloze. Het verbinden met mijn mobiel ging simpel. Het is even zoeken welke knopjes wat doen, maar dat is meer wennen van mijn kant dan dat het onduidelijk is. De oortjes zijn na het opladen lang te gebruiken, voordat je ze weer moet opladen. Bij de oplader miste ik het deel dat je in het stopcontact doet, maar gelukkig had ik dit nog liggen. Compacte oortjes met een fijn geluid voor mijn dagelijkse wandelingen.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Lang te gebruiken na opladen

dominique138 27-10-2021

Top oortjes, erg goed geluid!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Reizen doe ik dagelijks. Zo ga ik vaak lange afstanden met de OV en wat mis je dan om de tijd te doden? Precies, goede muziek en goede oortjes. Want dat zijn deze Sony WF-C500 draadloze oortjes echt. Pasvorm perfect, mooi stevig gebouwd en uiteraard het geluid. Man man het geluid is echt top. Je kan via de app., die tevens erg gemakkelijk werkt, via een equalizer het geluid aanpassen aan jouw wensen. Ik gebruik graag de modus enthousiast. Naast de modus bass is deze modus top. Qua bass, maar ook qua helderheid van de vocals. Ik ben een echte allesluisteraar betreft genres. Bij elk genre zijn deze oortjes erg goed. Verder in op het oortje zelf, ze passen erg goed in mijn oor (extra rubbers qua grootte inbegrepen), al lig ik in bed met mijn oor op het kussen heb ik geen last, batterijduur en bouw fenomenaal. Al met al waar voor je geld. Je zal niet teleurgesteld zijn.

Pluspunten

• Bass
  • Pasvorm
  • Heldere klanken
  • Levensduur batterij

Minpunten

• Prijs wellicht
  • 360 sound tegen betaling

Kiki71 25-10-2021

Aanrader

Geschreven voor: Sony WF-C500

Na een aantal keer een miskoop te hebben gehad zijn deze als tester door mij zeer gewaardeerd.
Wat een mooi geluid je kam diverse grluidsprofielen kiezen of zelf een profiel aanmaken naar eigen voorkeuren.
De oplaadcase is klein en compact ideaal!
Je kan nog de 360 app downloaden voor nog meer geluidsopties.
Makkelijk te bedienen met linker en rechter oortje in te drukken.
Laad binnen 10 min voor 1 uur extra op.

Enige nadeel met lang haar trek je de oortjes makkelijk uit je oor.
Ze mogen iets platter.

Absoluut aanrader!

Pluspunten

• Geluid
  • Geluidsopties
  • Snel opladen
  • Makkelijk bedienen

Minpunten

• Valt makkelijk uit oor met lang haar

JacquelinevK 24-10-2021

Fijne oordopjes!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik was altijd een beetje huiverig voor draadloze oordopjes, tot heel lang gebruik gemaakt van oordopjes aan een draadje. Maar ik moet toegeven, deze Sony oordopjes doen mij niet terugverlangen naar bedrade oordopjes! Ze worden geleverd met een handig klein oplaadbakje, waarin je ze ook makkelijk overal mee naar toe kan nemen. Ik ben erg blij met het geluid, zowel als ik aan het bellen ben als wanneer ik Spotify luister geven deze oordopjes goede kwaliteit geluid. Met de linkerkant kan je makkelijk het volume harder of zachter zetten en met de rechterkant het volgende liedje aanzetten, of op pauze zetten, of als je gebeld wordt je telefoon oppakken. Ik vind ‘m handig in gebruik en beter dan verwacht (ik was dan ook bevooroordeeld om überhaupt te beginnen met draadloze oordopjes)! Het opladen gaat snel en hoeft ook niet lang. Via de ‘Headphones’ app kun je de oordopjes makkelijk koppelen aan je mobiel en heb je inzicht in je gebruiksduur en kun je grappig badges verdienen. Al met al ben ik om en vind ik dit hele fijne oordopjes!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Zitcomfort
  • Makkelijk te koppelen aan mobiel
  • Handig app
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Oplaadkabel geen kopje voor stopcontact

Mathieu 24-10-2021

Nagenoeg compleet

Geschreven voor: Sony WF-C500

Nu ik de oortjes zo’n anderhalf week in gebruik heb kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Waar ik tevreden over ben is dat de oordopjes erg goed zitten. Ze zijn ook prima te gebruiken tijdens het hardlopen. Daarbij komt het goed uit dat ik vanwege de IPX4-classificatie geen zorgen hoef te maken over zweet- of regendruppels. De oordopjes zien er goed uit. Mooi straks ontwerp. Het doosje om ze in te vervoeren en op te laden werkt ook prettig. Ze zijn er makkelijk in en uit te halen. Via bluetooth verbinden aan apparaten gaat goed. Het is echter niet mogelijk om hem aan meerdere apparaten te koppelen. Als ik wissel tussen mijn laptop en telefoon tijdens werk moet ik ‘m altijd opnieuw met mijn laptop pairen. En dat vind ik jammer. Het geluid is dik in orde. Had misschien wat rijker gekund. Ik ben geen kenner dus voor mij is het prima. Noise cancelling ontbreekt, maar is voor mij geen pré. Ik hou liever wat contact met de buitenwereld. Bediening van de app kan middels de app. Daarin zit bijvoorbeeld een equalizer om het eea aan te passen. Op de twee oordoppen zit elk een drukknop waarmee je telefoontjes kan beantwoorden/ophangen of de volume van je muziek kan regelen etc. Op het ontbreken van de mogelijkheid om de dopjes te koppelen aan meerdere apparaten na, zijn ze voor mij compleet.

Pluspunten

• Hoog draagcomfort
  • Goed geluid
  • Handig in de bediening

Minpunten

• Maar aan één apparaat te koppelen

Romeotje 24-10-2021

Tevreden met mijn upgrade

Geschreven voor: Sony WF-C500

Het is licht en makkelijk om mee te nemen met het doosje. De batterijduur is langer dan verwacht. De oortjes gaan lang mee en worden ook opgeladen in het doosje, dus ik hoef het nooit gedurende dag opnieuw op te laden. Ik ben tevreden met de geluidskwaliteit, ik kan meer delen van de muziek horen dan met mijn oude oortjes met kabel. Dit is mijn eerste draadloze geluidsapparaat, de vrijheid is erg fijn.
De microfoon is niet perfect, maar de mensen waarmee ik bel kunnen mij goed verstaan en dat is het belangrijkste.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • vrijheid

Rosalie95 23-10-2021

Goede oortjes!

Geschreven voor: Sony WF-C500

Voor een aantal weken mocht ik deze oortjes testen. Ik heb zelf nog geen ervaring met draadloze oortjes. Ik was daarom erg enthousiast om deze oortjes te mogen testen.
Toen ik de oortjes binnen kreeg, kon ik niet wachten om te testen. Allereerst zitten de oortjes in een doosje met een mooi design. Er zitten magneten in waardoor de oortjes op hun plaats blijven en gemakkelijk op de juiste plaats zitten.
Er zit een duidelijk handleiding bij de oortjes waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe alles werkt. Ik heb de oortjes gebruikt voor het luisteren van muziek en niet om mee te bellen. Het geluid is van deze oortjes is goed. Een mooi helder geluid. De batterij van de oortjes gaat lang mee. Het enige nadeel is het korte snoer van de oplader. Hij is net niet ergens op te leggen, omdat het snoer vrij kort is.

Ik ben erg enthousiast over deze oortjes en zou ze zeker aanraden.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Kort snoer van de oplader

Vivianne 23-10-2021

goed geluid, materiaal niet erg luxe

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik heb de Sony WF-C500 ‘oortjes’ nu een paar dagen gebruikt en vind ze het geluid geven wat ik van Sony verwacht; degelijk, een breed spectrum aan tonen, die helder zijn en niet storen, brommen of kraken. En ze gaan behoorlijk luid, zonder te vervormen.
Met bellen versta ik de ander ook luid en duidelijk. Degene aan de ander kant van de lijn hoort mij ook goed, maar vind mijn stem wel scheller klinken dan normaal en hoort wat bijgeluid. Voor mijn gesprekspartner dus helaas wat minder comfortabel bellen dan voor mij.

Ze ogen niet heel slank, zijn meer rondjes, maar zitten best oke omdat ze naar boven gaan ipv naar beneden hangen, al zal ik ze geen uren inhouden (gevoelige oren).
Het is fijn er dat 3 maten silicone einddopjes bijzitten, zodat je ze kunt aanpassen aan jouw maat gehoorgang.
Ook tijdens het bewegen blijven ze goed zitten.

Het materiaal doet wel wat hard plastic aan. Vooral de case is erg plastic-fantastic en komt daardoor kwetsbaar over. Jammer! Want die is wel essentieel om je oordopjes op te laden, vervoeren, beschermen, ontkoppelen enz.

Wat wel weer fijn is, is dat de oortjes automatisch verbinden als je ze uit de case neemt. Op mijn telefoon schakelt hij het geluid ook automatisch terug als ik ze weer in de case doe, bij mijn laptop is dat niet altijd het geval.

De bediening via de oortjes is duidelijk en fijn.
Je moet echt indrukken, waardoor je niet te gemakkelijk perongeluk wat aanklikt, maar licht genoeg voor comfortabel gebruik.
Links-rechts, lang-kort indrukken hebben allemaal een verschillende functie, hartstikke handig.

Ik heb vast nog niet alle functies ontdekt en van de bijbehorende app snap ik de toegevoegde waarde nog niet zo goed, maar dat komt misschien nog wel.

Mijn eerste indruk is redelijk tevreden voor deze prijsklasse. Alleen jammer dat het materiaal niet degelijker is en de microfoon blijkbaar wat minder zuiver is.

Pluspunten

• geluid
  • bedieningsgemak
  • diverse maten einddopjes

Minpunten

• microfoon
  • materiaal erg plastic

m*********@h********** 22-10-2021
Geschreven voor: Sony WF-C500

Voor het eerst draadloze oortjes uitgeprobeerd. Het zijn super mooie oortjes. Passen goed. Komt super mooi geluid uit. Wordt in een steviger verpakking geleverd en met een stevige oplaadstation. Heel makkelijk om de oortjes te connecten.

a************@g******** 22-10-2021

Goed geluid met custom equalizer settings.

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik mag deze oordopjes een paar weken testen. Ik was al even op zoek naar oordopjes met goed geluid voor een redelijke prijs, deze vallen daar zeker in die categorie.
Net als andere oordopjes passen ook deze niet lekker in mijn oren, welke maat ik ook probeer, ze zitten of te strak of ze vallen uit. De conclusie is inmiddels dat het aan mijn oren ligt, kennelijk hebben die geen standaard model. Ik denk dat memory foam dopjes voor mij een uitkomst zouden zijn, maar die zitten bijna nooit bij 'budget' oordopjes.

De handleiding, app en ook de audio feedback van de oortjes zijn allemaal in keurig Nederlands beschikbaar.
De benamingen van de equalizer presets zijn met veel fantasie gekozen, maar lijken niet veel te maken te hebben met de settings. Eigenlijk vond ik alleen de spraak en neutrale (uit) settings bruikbaar.
Er zijn 2 custom equalizer profielen die over een breed bereik zijn in te stellen en daarmee is voor iedereen wel een goede balans te vinden.

De oordopjes zijn niet met meerdere apparaten tegelijk te koppelen en ook kun je ze niet 'overnemen' vanaf een ander apparaat waarmee ze ook al gepaard zijn. Ze moeten echt in pairing mode staan om ze op een ander apparaat te gebruiken. Ofwel door de knopjes 5 seconden vast te houden of door Bluetooth uit te zetten op het apparaat waar ze nu aan gekoppeld zijn.

Pluspunten

• batterijduur

Minpunten

• pasvorm (mijn oren)
  • capaciteit doosje

Anita 22-10-2021

Verademing om naar te luisteren.

Geschreven voor: Sony WF-C500

Mijn ervaringen met de Sony WF-C500 headphones. (review 1)
Ik mag deze headphones testen.
Het openen van de verpakking leek wel een doosje, in een doosje, in een doosje, heel veel gepruts om de verpakking open te krijgen, achteraf bleek dat ik het doosje op z’n kop had, misschien was het andersom makkelijker gegaan.
Eenmaal open, waren de headphones zichtbaar. Ze zien er mooi en solide uit met daarbij nog verschillende dopjes voor verschillende maten oren. Ze functioneerde niet gelijk, dus heb ik ze even aan de oplader gelegd, het snoertje dat erbij zit is onhandig kort, naar mijn mening mocht deze wel wat langer zijn. Na een minuut of 20 nogmaals geprobeerd, telefoon en headphones maakten snel kennis met elkaar en konden goed met elkaar overweg. Aangezien het geluid van eerder gekochte, goedkope headphones niet aan mijn eisen van geluidskwaliteit van muziek voldeden was ik zeer benieuwd of deze Sony WF-C500 dat wel zouden doen.
Het was een verademing om de muziek te horen door deze headphones. Zowel hoge tonen als de bass komen mooi tot z’n recht.

LinK 20-10-2021

Super oortjes

Geschreven voor: Sony WF-C500

Sinds iets meer dan een week gebruik ik de Sony WF-C500 in-ear koptelefoon. De oortjes worden geleverd in een klein doosje en voor de verpakking is geen plastic gebruikt. De oortje zitten in een handige case waarmee je ze ook oplaad. Het doosje gaat gemakkelijk je tas in en houdt stof en vuil weg bij de oortjes. Ook opladen gaat prima en snel. Via Bluetooth de oortjes met je telefoon verbinden gaat gemakkelijk. Je kan er ook voor kiezen om de koptelefoon met de Sony Headphones Connect app te verbinden. Zo kan je onder andere bekijken waar je de oortjes het meest voor gebruikt en kan je, mits je bepaalde services gebruikt, gebruik maken van 360˚ geluid. Ik vind het geluid van de oortjes al top, maar met 360˚ klinkt het nog beter en voller. Ik heb geen account bij een van de diensten die deze functie ondersteunen, dus ik kan er geen gebruik van maken, maar de demo belooft genoeg moois. Ik gebruik de oortjes voornamelijk om muziek te luisteren en met de handige knoppen op de oortjes regel je makkelijk het geluid en skip je ook zo een nummer. Hoewel ik het indrukken van de knoppen niet altijd even handig vind, ben ik toch blij dat het geen touch knoppen zijn. Deze heb ik op een andere koptelefoon en op een of andere manier druk ik nooit op de juiste plek en ben ik langer bezig om ervoor te zorgen dat de koptelefoon doet wat ik wil dan dat ik m'n telefoon erbij pak. Met deze oortjes heb ik daar geen last van. Het gaat als vanzelfsprekend. Dit is mijn eerste draadloze in-ear paar en ik was heel benieuwd hoe ze bleven zitten. Dat viel me beslist niet tegen. Ze zitten stevig en ik krijg geen last van m'n oren. De ultieme test kwam tijdens een HIIT-workout. De oortjes bleven perfect zitten, ook tijdens de burpees en jumping jacks. Superfijn! Ik was ook best verrast over hoe goed de oortjes afsluiten. Dat er geen noise cancelling op zit, mis ik daardoor totaal niet. Met bellen heb ik zelfs eerst even getest of ik niet te hard praatte door één oortje uit te doen. Het geluid is dan nog steeds prima en ik was nog steeds goed te horen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze oortjes. Minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Blijven goed zitten
  • Mooi geluid
  • Handig in gebruik

Fredericka 20-10-2021

Sony WF-C500.

Geschreven voor: Sony WF-C500

Voor een lange tijd ben ik al opzoek naar geode draadloze oortjes. Ik heb eigenlijk altijd muziek aan staan, of ik nou in de auto zit, aan het werk ben, studeer of aan het sporten ben, muziek is altijd belangrijk. Oortjes met een snoer zitten vaak in de weg, helemaal tijdens het sporten. Ik was ook erg blij toen ik de Sony WF-C500 mocht testen. Bij de oortjes krijg je 3 setjes pluggen geleverd. Hierdoor kan je de juiste maat voor je oren kiezen. Daarnaast is een volledige handleiding toegevoegd over hoe je de oortjes moet opladen en het beste schoon kan maken. Toen ik ze voor het eerst gebruikte was ik verbaast over het zuivere geluid. Het is makkelijk om via de oortjes naar een volgens nummer te gaan en de sterkte van het geluid is simpel aan te passen. Wel had ik wat problemen tijdens het bellen, het geluid klonk op dat moment wat blikkerig. Ik was wel goed te horen voor degene met wie ik aan het bellen was. Voor de kwaliteit van de muziek zal ik hem zeker aanraden, voor het bellen twijfel ik een beetje.

Pluspunten

• Goed geluid voor muziek
  • Geluidsterkte makkelijk aan te passen

Minpunten

• Minder geluid tijdens bellen

mwijk 20-10-2021

Waar voor je geld, alleen niet perfect voor mij

Geschreven voor: Sony WF-C500

Ik heb deze oordopjes mogen testen waar ik voorheen al meerdere andere dopjes heb geprobeerd, op zoek naar de juiste match voor mij. Deze waren de duurste tot nu toe, en daarmee waren mijn verwachtingen ook meteen hoog. Het verschil qua geluid en microfoon is duidelijk merkbaar, en dat zit bij sony zeker goed. De oplaadcase vind ik fantastisch en het is ideaal om mee te nemen. Ze zijn waterbestendig en gaan uren mee. Ik heb nog geeneens hoeven opladen. De bijbehorende app is uitgebreid, in zoverre dat ik nog niet alle functies daar uitgebreid bekeken heb. Je kan in ieder geval wel makkelijk je geluidsprofiel aanpassen (of nog verder customizen).

Waar het bij mij echter niet goed gaat is het draagcomfort, ik krijg snel last van mijn oren, en de bediening van de knoppen gaat niet opv aanraking/touch maar zijn fysieke knoppen die je moet indrukken. Normaal geen issues met in ears, maar bij draadloze ben je natuurlijk wel geneigd ze lange tijd te dragen. Tenslotte valt er nog wel eens eentje onverwacht uit mijn oren. Er worden meerdere opzetstukjes meegeleverd, maar ik mis toch wat extra bevestiging in mijn oren. Ik heb dit niet terug gezien in andere reviews, dus wellicht ben ik de uitzondering (ook al heb ik geen abnormale gevormde oren).

Waar ik ook nog niet zo bij had stil gestaan is dat je nu steeds moet switchen tussen laptop en telefoon. Idealiter zou je hem aan 2 apparaten tegelijkertijd kunnen koppelen.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Geluidskwaliteit
  • Oplaadcase

Minpunten

• Vallen soms uit
  • Draagcomfort

Helena078 20-10-2021

Goed product zonder poespas

Geschreven voor: Sony WF-C500

Leuk product voor een leuke prijs. Doet wat het moet doen, zonder heel veel extra poespas. De muziek klinkt echt heel goed door deze oortjes, beter dan de LG tone oortjes. Je hoort de bass echt veel beter en jet wordt beter stereo afgespeeld. De oortjes zijn eenvoudig te installeren, al vraag ik me af of de installeerfunctie voor het opmeten van je oor (dmv fotos van je oor) echt iets doet of dat het meer voor de show is. De demo van de 360 graden muziekfunctie tijdens installatie klinkt fantastisch, maar is enkel compatible met onconventionele muziekstreamers. Dat is wel jammer. Jammer dat er geen noise control op zit, maar prijskwaliteit is prima. Ze zitten goed en je krijgt meerdere maten dopjes erbij. Batterijduur is ook goed!

Pluspunten

• Geluid
  • Pasvorm

Minpunten

• Geen noise contol
  • Geen volumebediening op oortjes

Stacy 20-10-2021

Wellness voor je oren !

Heb de Wireless stereo headset WF-c500
Om te testen
Zeer makkelijk de app kunnen downloaden op mijn iPhone
Echt binnen enkele seconden gebeurd .
En gelijk klaar voor gebruik .
De oplaad case is super handig
Blijf stof vrij en spatwater dicht in tas of zak
Om mee te nemen.
De pasvorm is prima van vorm blijven goed zitten .
Bij het sporten lopen of in auto gebruik
Een schitterende geluid kwaliteit
Bij welke ruimte je ze ook gebruikt
Of dat nou binnen of buiten is
Of in de auto
Het geluid blijf het zelfde .
kwaliteit blijf ongekend goed .
De telefoon gesprekken vervormen niet van geluid .
Dus kunnen met een knoop gelijk uit gevoerd worden .
Opladen ga super snel .
Dus voor uren muziek en telefoon gesprekken
Het geschikte apparaat
Headset Sony WF-500

Pluspunten

• Batterij duur
  • Stof en spat case